Referat december 2024

Bestyrelsesmøde 03. april 2025


Bestyrelsesmedlemmer tilstede: Jesper, Christian, Charlotte, og Pia (virtuelt).

Referat

  1. Opsamling fra generalforsamlingen - referat punkter

a)    Iværksætte udbedring af defekt brønd i drænsystemet. Tilføjet - Er der strækninger, der mangler rensning ?

b)    Takststigning - skulle gerne være effektueret 

c)     Udvalg til evt. grus i stedet for asfalt (ikke bestyrelsen) 

d)    Haveaffald - forår i stedet for efterår ?

e)    Larm uge 29 - evt udsende reminder om ordensreglement lidt forinden

 

a)    Charlotte tager kontakt til Ivan, med henblik på udarbejdelse af tilbud for at udbedre brønden på Frejasvej. Der er gennemstrømning, ingen tegn på at problemer skyldes byggeri på nabogrunden.

Tager en ekstra check i år på de kritiske steder fra sidst. Beder om en udtalelse fra Ivan.

b)    Jesper sender reminder til Anna at det nu er 1.200,-  Samme tidspunkt hvert år ?

c)     Ingen bemærkninger.

d)    Bestyrelsen vurderer at behovet er størst efter sommeren, så det fastholdes umiddelbart at det er om efteråret bl.a. set i lyset af den store succes i efteråret 2024.

e)    Reminder til ordensreglerne udsendes midt juni – om opretholdele af godt naboskab. Pia skriver et oplæg hertil – henstilling til at tage hensyn til naboer , inkl. ved evt. udlejning. Udsendes på Probo.


     2.Hjemmesiden – Pia - opdateringer og vedligeholdelse 

Pia vedligeholder i det omfang det er nødvendigt. Input gives i original format (ikke pdf). Alle skal være opmærksomme på evt. påkrævede ændringer.


     3.rsikringer - Jesper - opdaterer på status Topdanmark / Willis / Ret & Råd 

Forsikringer er OK.

Jesper kontakter Anna, mht. hvilken bankkonto vi har, da det evt. Kan udløse lidt rabat ved skifte af udbyder.

Udbetaling af bestyrelseshonorar spg til Anna.


    4.Servitutter - når ejere evt. stiller spørgsmål mv hertil. Er det noget vi i bestyrelsen og/eller administrator vil forholde sig til / svare på ?

Bestyrelsen opfordrer alle grundejere til at sætte sig ind i hvilke servitutter, der gælder for ens ejendom via probo eller hjemmesiden – da det er ejerens ansvar at overholde disse. Bestyrelsen ønsker som udgangspunkt ikke at forholde sig til evt. henvendelser, da det ikke vurderes at være bestyrelsens ansvarsområde (kan være tale om fortolknings spørgsmål).


   5. Eventuelt (punkter fra sidste referat)

Veje – Jesper får et alternativt tilbud på udbedring af slidlag lokalt på Odinsvej.

 

Vedligeholdelse udsigtspunkt fællesstien – gartner går det igennem medio maj  (Christian). Der spørges også ind til bekæmpelse af bjørneklo.

 

Økonomi tages op på næste møde.

Restancer Jesper spørger Anna

 

Er der noget materiale (papir) vi ikke har. Jesper spørger Bo

 

Skal vi have et område på Probo, hvor bestyrelsen kan gemme kontakter, materiale, dokumenter etc. Jesper spørger Anna.

 

   6. Næste møde

Næste møde afholdes 19. juni 2025